Blogglust.

Jag har dom senaste dagarna kännt mer och mer sug efter att blogga igen, att kunna gå tillbaka och läsa om ting som skett är värt mer än guld för en glömsk mamma som jag som tycker livet försvinner alldeles för fort. Sist jag skrev var jag höggravid, tre dagar senare föddes den vakraste av alla Elviror. Våran Julia ELVIRA Kristina. En liten klimp på 3 kg som nu har hunnit bli närmare 7 månader och lika många kg. Våran lilla skrota som snurrar runt, drar sig fram, skrattar till hon kiknar av busiga syskon, ler om man tittar på henne, sover lika mycket som är vaken. Fina du, vad mycket kärlek du ger.

Dom andra tre har således blivit ett halvår äldre dom med. Loke har hunnit fylla fem år och för honom väntar skolan bakom hörnet men först ska vi njuta vår och sommar. Fina storebror. Pyssel, djur, pärlplattor, spel och fantasi. Det är ditt liv. En kille som älskar allt vad lugn lek är, som älskar att spela spel tillsammans hela familjen, sjunga och busa med småsyskonen med önskan om flera små.

Felicia vår lilltjej som helt plötsligt inte är så liten längre. Hon väntar på fyraårs dagen med spänd förväntan. Det ska bli kalas och bästa kompisarna ska komma. Det ska lekas och ätas tårtor. Fyra månader kvar så väntan är lång. Att leka med dockor har blivit nya grejen. Busa, sjunga, bygga pussel och leka leka leka. Lika glad som arg , antingen eller. Älskar sina mostrar, faster, morbror, mormor, farmor, farfar och farmor. Går / åker mer än gärna till någon av dom själv och njuter full uppmärksamhet samtidigt som dom får skavsår i öronen sina.

Hugo har fyllt åren två. Vår lillkille som lever för traktorer, laga mat och leka med syskonen. Han somnar med traktorn i handen, han lagar mat från han vaknar till han somnar. Sitter på köksbänken flera timmar per dag. Vet hur all mat lagas och vilken slev / stekspade som hör till vad. Uppmärksam och duktig och älskar allt vad mat är. Hugo är alltid lite hungrig! Sjunga är annars en favoritsyssla och sångstunderna vi har hemma i soffan njuter han till fullo av .

Fyra härliga barn. Våra barn. Vårat liv.
Vi är hemma båda och så ska det fortsätta, jag minns inte sist vi bråkade och det är med ärlighet jag säger det, vi kan ha olika åsikter men bråka har vi slutat med. Jag har lärt av farmor min att bråk inte ger något och hon har så rätt. Min farmor, älskade farmor.

Vilket kärleksinlägg detta blev. Vi är hemma hos karin och har fikat , pysslat med glitter och lim, ätit god lunch och nu sover de små och dom andra myser till film i soffan. söndagshäng. Erik och Anders är ute och fiskar i solen, dom grillar korv och fixar middag = glada killar.

Vi lever vårat liv precis så som vi vill just nu, vi är tillsammans och det betyder mest. Förändringarnas tid är nu, det gäller att prioritera, inte se blint på saker. Inse vad som betyder mest i slutändan och jag tror och hoppas vi gör rätt. Att kärlek och familj betyder mer än pengar och ytlighet borde inte vara fel.

ska koka en kopp te var till mej och karin nu och snacka lite skit, det är najs.



Sommaren, du är välkommen!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Välkommen tillbaka :) hoppas ni har haft en bra start på det nya året. kram

2011-01-24 @ 07:50:38
URL: http://jeakphoto.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va roligt att du är tillbaka. Har saknat dig!

Kram Jenny

2011-01-24 @ 18:41:32
Postat av: lillasyster

vad hände med lusten? ;) du får komma hit så du får tid till att skriva lite igen :) puss!

2011-01-27 @ 17:15:28
Postat av: Ullis.S

♥♥KRAM♥♥

2011-02-09 @ 18:13:16
Postat av: Madeleineslife

Hej vännen....

Länge sen nu, tiden går, barnen växer med besked! :)



Hoppas att vi inom snar framtid kan ses!

Bamsekramar till hela femiljen <3

2011-02-28 @ 00:55:02
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Hanne

Men Anna! Jag började grina när jag läste! :) Vad fint du skriver om alla underbara barn du har, det är ju verkligen dom som är själva LIVET! Vi måste ses snart, gärna innan Flisans kalas ^^ Massor av kramar, kul att bloggen rullar igen!

2011-02-28 @ 17:12:00
URL: http://samebutdiffrent.webblogg.se/
Postat av: Lisa Roos

Åh min gamla kära vän, nu såg jag att du ÄNTLIGEN uppdaterat, jag har verkligen undrat hur ni har det! Jag tänker ofta på dig och familjen, hoppas ni har det bra?!



Vi mår toppen, vi ska bli föräldrar om 1 1/2 vecka, längtar så jag blir knäpp <3



Massa kramar

2011-03-10 @ 14:29:39
URL: http://lisaroos.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Vad kul att du hittat till mig :) Hihi, ja, tiden har bara runnit iväg! Oliver blir ju 3 i sommar ;) Tyvärr så behöver jag inte det :( Oliver är så stor, så han får lov att gå alt. stå på åkbräda :) Hoppas allt är bra med dig!

2011-03-22 @ 07:16:13
URL: http://akelah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0