SNÖ!

Kom just in, bjöds köttgryta med potatis hos farmor sen nykokt äppelkräm med kanel =) till kaffet solskensbulle och i bagaget hem ett leende. Jag blir glad av att vara där uppe! Senaste skvallret, läsa igenom tidningarna, prata om familjen annorlunda och leka med hundvalpen som dom har åt min kusin :)


solen sken så fint och jag fick sån lust att fixa uteplatsen så vad gör jag? Jo jag lånar deras skyffel, går ner i tron om att det bara är att skotta och möts av världens blötsnö som var TUNG. Struntar jag i det hela? Nejdå. Tycker så synd om Loke som tar sig in där när det är någon och får kämpa så vill dom ska kunna komma in den vägen om det är något så jag ger mej på det hela ;) Min kära farmor 52 år äldre än jag säger "håll du hunden så skottar jag åt dig" Icke! Någon måtta får det vara. Jag må vara gravid men hon har för tusan gjort sitt och ska inte göra det åt mej ! Älskar henne, för allt hon gör!


  

nu kommer man in iaf även om det inte är riktigt som jag tänkt. Röran på altanen efter jul och födelsedagar får vänta till snön bestämt sig för att försvinna lite till. En släpvagn senare och vi kan fixa där ute :)
nu ligger jag till sängs och en tår rinner ner för min kind. Hur det känns i mina handleder, armbågar och axlar vill jag inte tala om och hur migränen slog till försöker jag glömma.


Jag njuter fågelkvitter och snö som droppar från taket, fönstret står på vid gavel här och jag ligger i bara t-shirt. Tror inte det finns någon årstid som gör så gott i själen som denna. Särskilt inte efter den här vintern. Vår kan det få vara året runt..!

nu ska jag fixa med pengar och se hur mycket vi egentligen har att leva för. Det blir spännande. Jag har små projekt jag gärna vill starta men som alla vet krävs pengar så snart vet jag.

En vit säng i lokes rum (han vill dock ha blå så vet inte hur jag ska få honom till vit)
Vit färg till mitt skåp här inne.

sen färg till vår LEKSTUGA. Gud det kliar i fingrarna att få måla och inreda den. Jag ber till gudarna att badrummet snart blir klart så vi kan börja inreda och fixa där borta. Att låta barnen bo så några månader vore underbart.

Nu bankdosan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0